‘Ik wil er zeker van zijn dat we kwaliteit verkopen’
Als cursuscoördinator bij VCANederland zorgt Lizet van Gils ervoor dat cursussen soepel verlopen en klanten goed worden geholpen. Met haar focus op kwaliteit, klantgerichtheid en een hecht teamgevoel draagt Lizet dagelijks bij aan de professionele en persoonlijke ontwikkeling van cursisten. In dit interview vertelt ze waarom werken bij VCANederland voor haar zo bijzonder is.
Wat motiveerde je om bij VCANederland te gaan werken?
‘Eigenlijk zocht ik een baan die samenging met mijn opleiding, maar al in mijn eerste week kwam ik erachter dat ik hier op mijn plek zit. Ik heb fijne collega’s en leuke, soms uitdagende, werkzaamheden. Je blijft nieuwe dingen leren en daar kijk ik iedere dag weer naar uit.’
Wat zijn jouw persoonlijke drijfveren in je werk?
‘Het helpen van mensen. En als het mogelijk is het leven van mensen gemakkelijker maken. Soms is dat niet mogelijk, maar dan wil ik de klant wél zo goed mogelijk begeleiden in het proces.’
Wat betekent kwaliteit voor jou in je dagelijks werk?
‘Ik wil er zeker van zijn dat we kwaliteit verkopen, dus dat klanten alle informatie uit een e-learning of cursus kunnen halen die ze nodig hebben op het examen. Anders zou ik hier niet kunnen zitten en met een glimlach de cursussen, boeken en e-learnings verkopen. Ik vind het belangrijk dat alles goed in elkaar zit en het niet te moeilijk is om iets te boeken of te kopen via onze website.’
Wat maakt VCANederland voor jou een unieke organisatie om voor te werken?
‘De collega’s. Hoe we het gezellig en leuk kunnen hebben op de werkvloer. En hoe we een soort VCA-familie zijn. Als je ergens mee zit, kun je dat aangeven en leven we met elkaar mee. En dat probeer ik ook zo goed mogelijk te laten zien in ons werk en naar de klant toe.’
Wat vind je het meest uitdagende aspect van je werk bij VCANederland?
‘De balans vinden in wat de klant vraagt en wat wij kunnen bieden. Soms zit dat niet op één lijn. En daarin een oplossing vinden kan soms uitdagend zijn, maar dat maakt het werk ook leuk. Door mee te denken en te communiceren met collega’s en de klant kom je altijd tot een passende oplossing.’
Hoe draag jij bij aan een veilige werkomgeving?
‘Door open te staan voor feedback en zelf feedback te geven waar dat nodig is. Door te blijven communiceren houden we elkaar alert en kunnen we helpen waar dat nodig is. Door een open sfeer te creëren hoop ik ook wat toe te voegen aan de veiligheid binnen ons team.’
Welke waarden vind je belangrijk in je werk?
‘Eerlijkheid en respect onder collega’s en naar de klant toe. Ik geloof in het gezegde “eerlijkheid duurt het langst”, zowel in mijn werk als privé. Zolang je eerlijk blijft naar jezelf en anderen, weet iedereen waar hij aan toe is. Ik geloof ook dat iedereen iets toevoegt aan deze wereld en dat we elkaar daarin moeten kunnen helpen. Door respectvol met elkaar om te gaan, hoop ik dat iedereen zich veilig voelt en durft te zeggen wat hij of zij kwijt wil.’
Wat heb je tot nu toe geleerd bij VCANederland?
‘Ik heb veel geleerd over VCA zelf en over de administratieve taken op de achtergrond. Ook heb ik geleerd dat het luisteren naar de klant echt heel erg belangrijk is, zodat je de wensen van de klant hoort en daar op kunt inspelen. Mijn professionele groei is in het afgelopen jaar snel gegaan. Ik ben in december begonnen zonder enige ervaring. En nu heb ik het gevoel dat ik hier al jaren zit. Ook persoonlijk ben ik gegroeid. Ik ben niet meer bang om op iemand af te stappen of om te zeggen wat me dwars zit.’
Wat zijn je ambities binnen VCANederland?
‘Mijn ontwikkeling binnen VCANederland is nog in volle gang. Ik kan nog een hoop leren van mijn collega’s en ook van de klanten. Ik kijk met veel voldoening terug op het afgelopen jaar en met veel passie vooruit naar de toekomst. Ik wil me graag blijven ontwikkelen in mijn functie en ben benieuwd waar ik over 5 of 10 jaar zal staan. Het zou mooi zijn als dat nog steeds binnen VCANederland is.’