‘Kwaliteit leveren belangrijker dan snelheid’
Nick Maulany werkt sinds januari 2021 bij VCANederland. Hij begon op de backoffice en is inmiddels ruim anderhalf jaar actief als commercieel planner. In die rol is hij verantwoordelijk voor de volledige planning van de VCA-cursussen, de inzet van docenten en het samen met het team realiseren van een zo hoog mogelijke bezetting van de klassen. Daarnaast houdt hij zich nog steeds bezig met diverse backofficewerkzaamheden, zoals het afhandelen van e-mails, orderverwerking en klantcontact.
Wat motiveerde je om bij VCANederland te gaan werken?
‘Ik kwam uit de recreatiebranche en was toe aan iets totaal anders. Dus toen ik las dat het ging om het plannen van veiligheidscursussen en alles wat er daarbij komt kijken, dacht ik: “Dit lijkt mij interessant, laat ik het een kans geven.” Een compleet andere wereld en met de verschillende taken binnen het functiepakket zou het niet snel gaan vervelen. En dat bleek ook!’
Wat zijn jouw drijfveren in je werk?
‘Het realiseren van cursussen met een zo hoog mogelijke bezettingsgraad. Twee jaar geleden was de gemiddelde bezetting van onze VCA-cursussen vrij laag en hebben we onszelf ten doel gesteld dit het jaar daarop flink omhoog te krijgen. Dat hebben we samen voor elkaar gekregen. Hoe? Slim plannen, kijken naar cijfers van afgelopen jaar en daarop inspelen. Een andere drijfveer is het zo goed mogelijk helpen van onze klanten en ervoor zorgen dat ze zich echt geholpen voelen. Daar krijg ik ook veel energie van!’
Wat betekent kwaliteitsbesef voor jou in je dagelijks werk?
‘Ik vind kwaliteit leveren belangrijker dan snelheid. Ik zoek zaken graag eerst goed uit en probeer ook echt oplossingsgericht te werken. Het is belangrijk dat klanten zich gehoord voelen en dat wij er alles aan doen om ze zo goed mogelijk te bedienen en te helpen, ook in bijna onmogelijke kwesties.’
Wat maakt VCANederland voor jou een unieke organisatie?
‘Wij zijn een van de grootste VCA-opleiders van Nederland. Juist door onze omvang en het brede productaanbod is VCANederland een unieke organisatie om voor te werken. Als premium label onderscheiden we ons met hoogwaardige locaties, zelfontwikkelde trainingen en een rijk cursusaanbod en dat zien klanten duidelijk terug.’
Wat vind je het meest uitdagende aspect van je werk bij VCANederland?
‘De grootste uitdaging in mijn werk is het maken van een zo goed mogelijke planning, waarbij ik steeds rekening houd met de geografische ligging van onze locaties. Vooral bij locaties die minder goed lopen, kijken we kritisch wat de juiste aanpak is: minder plannen, verplaatsen of extra acties inzetten. Soms wijken we uit naar een andere locatie om te testen of het daar beter werkt.’
Welke waarden vind je belangrijk in je werk?
´De sfeer op de werkvloer vind ik heel belangrijk. Het is fijn om goed te kunnen sparren en overleggen met collega’s, maar ook om af en toe gewoon te kunnen lachen met elkaar. In mijn werk hecht ik daarnaast veel waarde aan kwaliteit: rustig de tijd nemen om iets goed uit te zoeken, in plaats van overhaaste beslissingen nemen die tot fouten kunnen leiden.´
Wat betekent je huidige werk voor je persoonlijke en professionele groei?
´In het klantcontact ben ik erg gegroeid. Ik kan goed met mensen praten en merk dat ik ook goed ben in het uitleggen van de producten die wij verkopen. Daarnaast ben ik gegroeid in het fysiek langsgaan bij klanten en locaties. Praten over de samenwerking en het maken van bepaalde afspraken met deze partijen.´
Hoe zie jij je toekomst bij VCANederland?
´Op dit moment zit ik bij VCANederland nog heel goed op mijn plek. Het lijkt me wel uitdagend om vaker onderweg te zijn en langs klanten en locaties te gaan.´
