‘Samen zijn wij groot en uniek, dat is mooi om onderdeel van uit te mogen maken’
Bij VCANederland draait het om veiligheid en het behalen van VCA-diploma’s – maar achter die missie staan bevlogen mensen die dat mogelijk maken.
Janine Jansen werkt al bijna acht jaar bij Kiwa. Na in diverse functies actief te zijn geweest voor VCANederland en Kiwa Training, is zij momenteel als teamlead verantwoordelijk voor het jonge salesteam van VCANederland. Vanuit haar jarenlange ervaring in zowel klantcontact als interne processen, zet ze zich elke dag in voor kwaliteit, samenwerking en ontwikkeling. Hieronder deelt Janine haar persoonlijke drijfveren, visie op kwaliteit én haar ambities voor de toekomst bij VCANederland.
Wat motiveerde je om bij VCANederland te gaan werken?
‘Kiwa, waar VCANederland onderdeel van is, is een wereldwijd toonaangevende specialist op het gebied van testen, inspecties en certificering (TIC). Na 24 jaar als accountmanager actief te zijn geweest, wilde ik graag ontdekken wat er nog meer te doen is, maar wél werk blijven doen waar ik blij van word. Dat heb ik bij VCANederland zeker gevonden.’
Wat zijn jouw persoonlijke drijfveren in je werk?
‘Ik streef altijd naar het beste resultaat. Niet alleen voor mezelf, maar juist ook voor onze medewerkers, klanten en cursisten. Ik denk graag mee in mogelijkheden en kansen om dat samen te bereiken. Onze kracht ligt in de samenwerking, sales kan niet zonder de backoffice of collega’s die altijd zorgen voor een goede training/ goed product.’
Wat betekent kwaliteit voor jou in je dagelijks werk?
‘Het leveren van kwaliteit is belangrijk. Dat wij NRTO-gecertificeerd zijn is mooi voor onze divisie. Altijd nadenken of wij de goede dingen doen, met mooie locaties en goede docenten. Maar vooral de samenwerking en interactie met de collega’s zijn belangrijk om samen de goede dingen te doen en tot de beste resultaten te komen, niet alleen voor onszelf maar ook voor de cursist.’
Wat maakt VCANederland voor jou een unieke organisatie om voor te werken?
‘Wij zijn binnen Kiwa een klein team met 32 medewerkers. Maar samen zijn wij groot en uniek, dat is mooi om onderdeel van uit te mogen maken. Dat we continu in beweging zijn en ons blijven ontwikkelen, is iets waar we met elkaar trots op mogen zijn.’
Wat vind je het meest uitdagende aspect van je werk?
‘Om altijd de goede dingen te doen en te blijven doen. Goed kijken en luisteren naar de wensen en behoeftes van de klant. Daarbij juist de aftersales niet vergeten, daar liggen altijd nieuwe kansen. Wij hebben een unieke lesmethode en een hoog slagingsgemiddelde met een landelijke dekking, die lat leggen we hoog en willen we ook hoog houden.’
Hoe kijk je naar je eigen ontwikkeling binnen VCANederland? Wat zijn je ambities voor de toekomst?
‘Je bent nooit te oud om te leren, groei stopt nooit. We zijn continu in beweging en ik vind het belangrijk om daarin mee te gaan en open te staan voor verandering. Mijn ervaring kan ik blijven inzetten om collega’s te laten groeien en dat geeft veel voldoening. De komende tijd richt ik me op het verder opbouwen van een sterk salesteam en het uitbreiden van ons accountmanagement. Daarnaast denk ik als onderdeel van het MT graag mee over de bredere salesstrategie binnen Kiwa.’
