VCANederland biedt nieuwe cursuslocatie aan in Ede. Albert Gerritsen aan het woord.
‘Goed gastheerschap: aanwezig zijn zónder op de voorgrond te treden’
Albert Gerritsen is sinds augustus 2024 accountmanager bij ReeHorst in Ede, een bekende congreslocatie met alles onder één dak: een hotel, restaurant, bar, 39 vergaderzalen en 2 grote buitenruimtes. Sinds kort werkt ReeHorst samen met VCANederland om een optimale leeromgeving te bieden voor VCA-cursussen. Hieronder vertelt Albert over het ontstaan van de samenwerking, het belang van gastheerschap en hoe ReeHorst elke cursusdag tot in de puntjes verzorgt.
Hoe is de samenwerking met VCANederland ontstaan?
‘Nadat VCANederland contact met ons had gezocht, hebben we samen gekeken naar wat voor VCANederland belangrijk is om een goede training te kunnen verzorgen. Dit hebben we naast de mogelijkheden van ReeHorst gelegd. Vervolgens hebben we een pilottraining georganiseerd om te kijken of onze locatie ook daadwerkelijk aansluit bij de uitgangspunten van VCA. En dat was zeker het geval!’
Hoe kun je als cursuslocatie voldoen aan de eisen van VCANederland?
‘We luisteren goed in de voorbereiding wat de verwachtingen van VCANederland zijn en deze vertalen we naar onze mogelijkheden. Daarnaast hebben we wekelijks overleg met alle betrokken afdelingen, waarin we de events van de komende week bespreken. Zo zorgen we ervoor dat alles tot in de puntjes geregeld is.’
Wat zijn volgens jou de belangrijkste eigenschappen van gastheerschap op een cursuslocatie?
‘Wij zijn uitstekend voorbereid en we “zijn” er op het moment dat het gewenst is maar zonder op de voorgrond te treden. Dat is voor mij de essentie van goed gastheerschap.’
Over welke cursusfaciliteiten beschikt ReeHorst?
‘Wij beschikken over goed uitgeruste vergaderzalen, zijn flexibel en denken graag mee. Daarnaast bieden we mogelijkheden om gezellig binnen of buiten te borrelen, te eten of te overnachten. We hebben 700 eigen parkeerplaatsen en bevinden ons op slechts 300 meter van treinstation Ede-Wageningen. Wat ons uniek maakt, is dat we geen onderdeel zijn van een groot concern. Wij zijn ReeHorst en bij ons staat persoonlijk contact op nummer één.’
Welke rol speelt de locatie bij een succesvolle cursus?
‘We zorgen voor een warm ontvangst en goede koffie, zodat deelnemers direct goed beginnen. Vooraf lopen we samen met de trainer het draaiboek door om verrassingen te voorkomen. Tijdens de training creëren we rust en in de pauzes zorgen we voor ontspanning met goede catering en een prettige sfeer. Daarna is het aan de bekwame handen van de VCA-trainers.’
Wat vind je het leukste aspect van het werken met de cursisten van VCANederland?
‘Bij ReeHorst werken we met meer dan honderd collega’s in de hospitality. Ons gezamenlijke doel is dat iedere gast tevreden vertrekt, dus ook alle VCA-cursisten!’
Gelijk je VCA-cursus hier reserveren? Boek direct in Ede
